-->

Entering budget amounts

You can use the Prepare Budgets window to enter budget amounts for  each month of the current or next financial year. See ‘To enter the  budget for an account’ below. If you want to quickly enter budget amounts for a group of months, you  can use the Budget Shortcuts window.

As the year progresses, you can choose to either adjust budget figures  or leave them unchanged.
Entering positive and negative amounts By default, the amount you  enter will be assumed to be a positive amount. You can enter negative  budget amounts—for example, to indicate an end of month balance  change in balance sheet type accounts—by inserting a hyphen before  the amount (for example, ‐250). When you enter a negative amount,  you are indicating that the balance of the account is going to reduce.

Using existing data If you have already prepared a budget in a  spreadsheet or in other software, you may be able to import that  information into your company file.  You can also use the previous financial year’s data as a basis for your  budget.



Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Our Akuntansi


0 komentar:

Post a Comment